Zarządzanie zespołem i kompetencjami w organizacji

Moduł
Liderzy cyfrowej transformacji
Termin szkolenia
08.09.2025 - 09.09.2025 | Zakończenie rekrutacji: 25.08.2025
22.09.2025 - 23.09.2025 | Zakończenie rekrutacji: 08.09.2025
06.10.2025 - 07.10.2025 | Zakończenie rekrutacji: 22.09.2025
20.10.2025 - 21.10.2025 | Zakończenie rekrutacji: 06.10.2025

Szkolenie jest dedykowane liderom, koordynatorom i osobom zarządzającym zespołami w jednostkach sektora publicznego, w szczególności w kontekście wdrażania e-usług i transformacji cyfrowej. 

Uczestnicy uczą się, jak skutecznie budować, rozwijać i prowadzić zespoły projektowe, jak dopasować styl przywództwa do etapu rozwoju zespołu i jak kształtować kulturę współpracy, zaufania oraz psychologicznego bezpieczeństwa. Szkolenie obejmuje także zagadnienia planowania rozwoju kompetencji, mapowania potrzeb, prowadzenia rozmów rozwojowych, a także zarządzania motywacją i sytuacjami konfliktowymi. 

Program łączy podejście warsztatowe z pracą na realnych wyzwaniach JST/JO i przygotowuje uczestników do tworzenia zespołów odpornych na zmiany i ukierunkowanych na realizację celów cyfrowych.

Forma szkolenia
stacjonarna
Miejsce
HOTEL MRĄGOWO RESORT & SPA w Mrągowie przy ulicy Giżyckiej 6
Liczba godzin szkolenia
16
Program szkolenia



Moduł 1: Rozpoczęcie szkolenia
- Przywitanie uczestników
- Przedstawienie celów i programu szkolenia
- Kontrakt i integracja uczestników

Moduł 2: Współczesne przywództwo w erze cyfrowej
- Rola lidera w zarządzaniu zespołem wdrażającym e-usługi
- Kompetencje liderskie w warunkach transformacji cyfrowej

Moduł 3: Budowanie zespołów wdrożeniowych
- Style przywództwa a realizacja projektów e-usług
- Budowanie zaufania, współpracy i psychologicznego bezpieczeństwa
- Etapy rozwoju zespołu w kontekście transformacji cyfrowej

Moduł 4: Komunikacja i motywacja w zespole projektowym
- Skuteczna komunikacja w zespole
- Udzielanie informacji zwrotnej (model FUO)
- Rola motywacji i zaangażowania w procesie cyfryzacji
- Zarządzanie konfliktem i napięciem w zespołach projektowych
- Analiza przypadków i studia przypadków

Moduł 5: Kompetencje w transformacji cyfrowej
- Mapowanie kompetencji (matryce kompetencyjne)
- Diagnoza potrzeb szkoleniowych w JST i JO

Moduł 6: Planowanie rozwoju zespołu cyfrowego
- Indywidualne i zespołowe plany rozwoju (IDP)
- Reskilling i upskilling w sektorze publicznym

Moduł 7: Praktyka wdrażania strategii HR dla e-usług
- Rozmowy 1:1 i cykle rozwoju kompetencji
- Mentoring i coaching wdrożeniowy

Moduł 8: Plan zarządzania kompetencjami i zakończenie szkolenia
- Opracowanie i prezentacja planu zarządzania kompetencjami
- Refleksja zespołowa i podsumowanie szkolenia
 

Trenerzy



Anna Wtulich-Smulska 
Certyfikowana trenerka biznesu i coach, specjalizująca się w rozwoju kompetencji menedżerskich oraz zarządzaniu zespołem i kompetencjami w organizacji. Ma na koncie ponad 2500 dni szkoleniowych, doradczych i coachingowych, zrealizowanych m.in. dla takich organizacji jak IKEA, Michelin, Ministerstwo Sprawiedliwości, DACHSER, OBI, Rossmann i Johnson & Johnson. Od ponad 15 lat wspiera menedżerów i liderów w skutecznym kierowaniu zespołami, motywowaniu pracowników, zarządzaniu talentami, udzielaniu feedbacku oraz budowaniu kultury współpracy.
Prowadzi szkolenia metodą warsztatową, wykorzystując techniki coachingowe, training-on-the-job oraz autorskie narzędzia rozwojowe. Realizowała ponad 100 dni szkoleń poświęconych bezpośrednio zagadnieniom zarządzania zespołem i kompetencjami, w tym zarządzania zespołami wielopokoleniowymi, identyfikacji potrzeb szkoleniowych czy zarządzania w kryzysie. Ceniona za praktyczne podejście, angażujący styl pracy i umiejętność dostosowania programu do konkretnych wyzwań organizacji.
W swoich szkoleniach koncentruje się na wzmacnianiu skuteczności menedżerskiej – poprzez rozwój kompetencji komunikacyjnych, przywódczych i interpersonalnych. Pomaga liderom budować autorytet, zarządzać różnorodnością w zespole i rozwijać talenty pracowników w sposób dostosowany do wyzwań współczesnej organizacji.

Przed szkoleniem

Jednym z Twoich obowiązków w projekcie jest ukończenie trzech krótkich webinarów:
- Podstawy e-usług - https://youtu.be/NsNNwvErG7s  
- Cyberbezpieczeństwo – podstawy - https://www.youtube.com/watch?v=_Mg47-qqcG8  
- Technologia AI – wprowadzenie - https://youtu.be/3alYsAy88Fg 

Ukończ je najpóźniej na 7 dni przed rozpoczęciem wybranego przez Ciebie szkolenia – bez tego nie będziesz mógł wziąć w nim udziału.
Uwaga! Podczas każdego webinaru będą pojawiać się fragmenty hasła (pojedyncze słowa). Zapisz je. Na koniec poprosimy Cię o wpisanie swoich danych i kompletnego hasła – w ten sposób potwierdzisz ukończenie webinaru. 

 



Linki do formularzy zaliczeniowych
- Technologia AI - wprowadzenie: https://forms.office.com/e/L82Vr1RLyJ
- Podstawy e-usług: https://forms.office.com/e/gDLhPUSNBh
- Cyberbezpieczeństwo - podstawy: https://forms.office.com/e/iSUA2twHx1

Efekty szkoleniowe



Wiedza (co uczestnik wie po szkoleniu):
- zna współczesne koncepcje przywództwa i style kierowania zespołem w środowisku zmian,
- rozumie rolę lidera w projektach cyfrowych i znaczenie kompetencji miękkich w procesach transformacji,
- zna fazy rozwoju zespołu wdrożeniowego oraz zasady budowania współpracy i zaufania,
- posiada wiedzę na temat diagnozy i mapowania kompetencji cyfrowych (np. matryce kompetencyjne).

Umiejętności (co uczestnik potrafi wykonać):
- potrafi dobrać odpowiedni styl przywództwa do etapu wdrożenia projektu e-usług,
- stosuje skuteczne techniki komunikacji i udzielania informacji zwrotnej w zespole (w tym model FUO),
- potrafi identyfikować potrzeby kompetencyjne zespołu i jednostki,
- opracowuje indywidualne i zespołowe plany rozwoju kompetencji w kontekście celów cyfryzacyjnych,
- wdraża działania motywacyjne oraz zarządza sytuacjami konfliktowymi w zespole projektowym.

Postawy (co uczestnik prezentuje po szkoleniu):
- prezentuje otwartość na dialog, współpracę i wspólne rozwiązywanie problemów w zespole,
- wspiera kulturę zaufania, zaangażowania i psychologicznego bezpieczeństwa w środowisku pracy,
- wykazuje proaktywność w rozwijaniu kompetencji własnych i członków zespołu,
- dąży do efektywnego i etycznego przywództwa w procesach cyfrowej transformacji,
- promuje uczenie się przez całe życie jako element budowania nowoczesnej administracji publicznej.

Zaliczenie szkolenia


Na podstawie materiałów wypracowanych przez uczestników podczas zajęć w ramach szkolenia.

Dokument potwierdzający ukończenie szkolenia


Certyfikat ukończenia szkolenia.